07 - Poslovna pisma sa pozitivnim vestima
Poslovna pisma sa pozitivnim vestima
  • Informacije koje se mogu preneti pozitivnim porukama
  • Pravila za kreiranje pisama sa pozitivnim vestima
07
Informacije koje se mogu preneti pozitivnim porukama
Pisanje pisma sa pozitivnim vestima jedan je od najlakših i najprijatnijih pisanih zadataka.

Ukoliko se pismom proizvodi pozitivna reakcija, u pitanju je poruka sa pozitivnim vestima. Ovom vrstom poruka čitalac se navodi da pročita, razume i prihvati informacije na adekvatan način, i otklanjaju se svi negativni elementi.

Pozitivne poruke uključuju:

  • pozitivne odgovore na čitaočeve zahteve;
  • obaveštenja o promenama poslovanja koja su pozitivna i korisna za čitaoca;
  • nagrađivanje zaposlenih;
  • zahvaljivanje;
  • čestitanje, itd.
Pravila za kreiranje pisama sa pozitivnim vestima
Pri kreiranju pisama sa pozitivnim vestima, korisno je pridržavati se sledećih pravila.

1. Vaš čitalac je nestrpljiv da čuje šta imate da kažete, pa bi trebalo da budete direktni i odmah na početku navedete dobre vesti ili glavnu ideju. Na primer, ukoliko pišete kandidatkinji koja je dobila posao, napišite pozitivnu vest već u prvoj rečenici: "Poštovana gospođo Filipović, naš odbor se danas sastao i jednoglasno smo odlučili da Vas postavimo za našeg novog finansijskog direktora."

2. Izbegavajte zastarele i formalne izraze, tipa: "Drago nam je da Vas možemo obavestiti", ili: "Čast nam je da Vas obavestimo."

3. Glavni deo teksta treba da pruži detalje, pojašnjenja, pozadinu. Ne ponavljajte informacije iz prvog pasusa. Odgovorite na sva pitanja koja bi vaš čitalac mogao da ima. Obezbedite sve informacije neophodne da ostvarite svoj cilj. Detalje prezentirajte po redu važnosti za čitaoca.

4. Možda ćete uz pozitivne informacije morate da iznesete i neke negativne. Možda usluga koju nudite ima ograničenja, možda su informacije nekompletne, ili čitalac mora da zadovolji određene kriterijume da bi dobio olakšice i sl. U tom slučaju, uvek prvo navedite dobre vesti, a negativne informacije "sakrijte" u glavni deo teksta. Negativne elemente predstavite jasno i što je moguće pozitivnije.

U navedenom primeru, loša informacija može da bude činjenica da morate da ponudite nižu platu od očekivane. U tom slučaju, negativnu informaciju navedite uz ostale zanimljive detalje posla.

"Vaš čitalac će uvek najbolje zapamtiti prvu i poslednju stvar koju kažete, a najmanje sredinu vaše komunikacije. Loša vest uvek je ublažena ako joj prethode i ako je prate pozitivne informacije."

5. Objasnite sve koristi za čitaoca. Pružite dovoljno detalja kako bi koristi učinili jasnim i ubedljivim. Možete predstaviti pogodnosti, kako od saradnje sa vašom kompanijom, tako i od vaših proizvoda i usluga.

6. Neka završetak pisma pokaže vašu dobru volju. Pismo završite pozitivno, kako biste zadržali opšti dobar ton.

"Vaš ton treba da bude prijateljski, topao i direktan, ali i profesionalan."